Když jsem v ze sobotního přehlídkového dne o přehlídkách v rámci soutěže Van Graaf Junior Talent napsala, že vybrat si svého favorita bylo pekelně těžké, nebyla to jen fráze, kterou bych snad chtěla soutěžícím polichotit. Všechny čtyři kolekce mě nesmírně bavily. Bylo to nápadité, svěží, vtipné, originální.
Zdroj: Archiv MBPFW
Štěpán Mareš do kolekce Kitty Boys vložil zručnost, barvitost a hlavně vtip. První dva představené modely vypovídají o růžových představách o pořízení si kočky, druhé dva pak odráží nečekanou realitu s poškrábanými oděvy, kdy si kočka dělá, co chce. Na mě kolekce působila jako něco, co by vzniklo, kdyby na modelech spolupracovala Vivienne Westwood – ať odpočívá v pokoji – s Harrym Stylsem. Nejsem si jistá, jestli je to perfektní přirovnání, ale tato myšlenka se mi bez pozvání vnutila už v hledišti při přehlídce a nepustila mě ani po týdnu.
Zdroj: Archiv MBPFW
Jestli Štěpán Mareš divákům ukázal zvíře, tak Natália Repovská stvořila Krásku. Svojí kolekcí Mirror of the inner Garden, která satirickým způsobem odkazuje na období zahradních zábav na francouzském dvoře, vdechla celému bloku něhu. Její závěrečné zelenkavé šaty byly zhmotněnou fantazií na mole.
Zdroj: Archiv MBPFW
Moje srdce si ukradla i kolekce Srdíčka Alexandry Gnidiakové, která se inspirovala jedinečnou osobností, již bylo možné koncem 90. let potkat v pražském podniku Narcis. Kdyby Marie Antoinette žila dnes, nosila by přesně tohle. O žlutém kabátu s všitou vestou, výrazných rukávech, černé maskulinní vestě, která působila abnormálně sexy dojmem, mohutném kabátu s kožešinovým límcem s peřím, a stylingu ve stylu princezny Koloběžky – oblečená-neoblečená, se mi zdá doteď.
Zdroj: Archiv MBPFW
Sexy, surová, nebojácná. Takové dojmy ve mně s odstupem rezonují z kolekce Core návrháře Pavola Dendise. Název je vlastně více než vypovídající, slovenský designér šel u všech modelů doslova až na dřeň, až k samému jádru.
Zdroj: Archiv MBPFW
Jako módního maximalistu mě vždy potěší, když vidím výrazné a dobře kombinované vzory – Pavol Dendis je dodal a přihodil i něco málo navíc. Hned v prvních minutách mi bylo jasné, že nová unisex kolekce návrháře Pavola Dendise bude jedním z mých osobních vrcholů jarní edice Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku. Po týdnu, kdy jsem si sedla k tomuto článku, jsem to cítila stejně.
Přehlídka ve mně v kombinaci s vybranou hudbou evokovala berlínský rave. Kromě práce s leopardími a hadími vzory si moje srdce ukradly kabáty s raglánovými rukávy a spadlými výložkami a crop sako naprosto perfektního střihu s výraznými klopami. Během přehlídky jsem zatoužila snad po každém z looků. Celá kolekce na mě působí velmi silným dojmem a jednotlivé kousky by se pro mě staly berličkou na dny, kdy potřebuju svoje sebevědomí trochu vyzdvihnout zevnějškem.
Zdroj: Archiv MBPFW
Zdroj: Archiv MBPFW
Úplně z jiného soudku byla přehlídka Božidary Richterové. Božidara představila kolekci plnou něhy a francouzského šarmu – o něm totiž bývalá učitelka francouzštiny a návrhářka v jedné osobě ví své. Během přehlídky jsem si na sobě dokázala polovinu modelů živě představit – a přesně v tu chvíli se pozná, že má u mě návrhář vyhráno. Doma bych si schoulená v křesle četla v dlouhém pleteném kardiganu a usrkávala čaj, do práce bych přišla ve slonovinových úpletových šatech nebo dvoudílném kompletu, pod oversized sako bych si oblékla Božidařin černý rolák.
Zdroj: Archiv MBPFW
Jednotlivé kousky zdůrazňují ženskost nevtíravým a elegantním způsobem Božidaře vlastním. Barevná paleta se nesla v duchu 60. let v neutrálních odstínech od bílé, přes krémovou až po klasickou černou. Zároveň je každý z modelů nositelný v běžném životě. Já sama jsem během přehlídky zatoužila po každém jednotlivém looku.
Zdroj: Archiv MBPFW
Zdroj: Archiv MBPFW